Author Topic: LinkedIn's 'blacklist' censoring legitimate users  (Read 2023 times)

pipthom

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
LinkedIn's 'blacklist' censoring legitimate users
« on: August 21, 2013, 09:20:25 AM »
In early June Rini Das couldn’t work out why her posts to LinkedIn groups had stopped appearing.

It took Das, chief executive of software company Pakra, a week to discover she had been blocked and deleted by a moderator in one group and, by default, placed on a blacklist that restricted her from posting comments on any other group on the network.

In LinkedIn speak, Das had been SWAMed.

SWAM, or Site Wide Auto-Moderation, a LinkedIn policy introduced in December, is effectively a form of crowd-sourced blacklisting. It's a weapon in the professional network's covert war on spammers who use fake accounts to post links in groups or to email members.

Read more

andyreynolds

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
LinkedIn's 'blacklist' censoring legitimate users
« Reply #1 on: August 23, 2013, 03:59:04 PM »
Bueno estar en esa lista negra debe ser por algo... y si es solo por un grupo de spammers que se colocan q generar este tipo de problemas, deberia de existir un grupo encargado de mantarner regulado este medio

andyreynolds

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
Re: LinkedIn's 'blacklist' censoring legitimate users
« Reply #2 on: August 30, 2013, 07:27:34 PM »
Que bueno, que exista algun tipo de moderacion, pero que no haya llimitacion, cuando no hay libertad de expresion es como si le serrucharan el baston, es mejor con un sistema que este mejor encryptado

andyreynolds

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: September 03, 2013, 06:37:59 PM »
Ojala que nunca me condenen a una lista negra, igual jamas dejaria de expresar lo que siento por una amenaza q se le parezca... anonymous messages

andyreynolds

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: September 04, 2013, 10:58:24 PM »
Yo creo que esta es una manera de cohercionar y no permitir de alguna manera la libertad de expresarse, control pero no represion

andyreynolds

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #5 on: September 05, 2013, 06:46:58 PM »
A mi que me pongan en una lista negra pero de la NSA pero para que no me espien jajaja tienen el mundo vigilado

andyreynolds

• phpBB REGISTERED
  • Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: September 10, 2013, 02:13:10 AM »
Siempre existen estas formas de represion, creo que solo deben haber estas listas cuando hay referentes criminales o no se